Jótállás és reklamáció
6. Jótállás és reklamáció
6.1 A jótállási idő a termék Vevő általi átvételének napján kezdődik.
A Vevő tudomásul veszi, hogy köteles az árut az átvételkor megvizsgálni.
Amennyiben a Vevő az átvételkor úgy találja, hogy az áru nem felel meg az adásvételi szerződésnek, köteles erről haladéktalanul tájékoztatni az Eladót.
Amennyiben:
kijavítható hibáról van szó, a Vevő jogosult arra, hogy a hibát díjmentesen, megfelelő időn belül és megfelelő módon kijavítsák, vagy jogosult az áru cseréjére. A Vevő tudomásul veszi, hogy az Eladó jogosult a hiba kijavítása helyett hibátlan árura cserélni a hibás árut, feltéve, hogy ez a Vevő számára nem okoz jelentős nehézséget.
kijavíthatatlan hiba áll fenn, amely megakadályozza az áru rendeltetésszerű használatát, a Vevő jogosult az áru cseréjére vagy a szerződéstől való elállásra.
kijavíthatatlan hiba áll fenn, amely nem akadályozza az áru rendeltetésszerű használatát, a Vevő jogosult az árból arányos árengedményre.
kijavítható hiba áll fenn, de a hiba javítás utáni ismételt előfordulása vagy a hibák nagy száma miatt a Vevő az árut nem tudja rendeltetésszerűen használni, a Vevő jogosult az áru cseréjére vagy a szerződéstől való elállásra.
6.2 Minden áru esetében a törvény által előírt jótállási idő 24 hónap, hacsak az adott áru esetében másként (12–60 hónap) nincs feltüntetve, és az a termék Vevő általi átvételének napján kezdődik.
Az Eladó felelős minden olyan hibáért, amely az árun a Vevő általi átvételkor fennáll, illetve amely a jótállási idő alatt jelentkezik.
A kárveszély az áru átvételével száll át a Vevőre.
A Vevő köteles az árut az átvételkor azonnal megvizsgálni és ellenőrizni.
Ha a Vevő hibát észlel az áruban, amely reklamáció tárgyát képezi, köteles az áru használatát azonnal abbahagyni, és haladéktalanul reklamációt benyújtani.
6.3 Az Eladó nem felelős azokért a hibákért, amelyek a helytelen, nem szakszerű kezelés, nem megfelelő használat vagy telepítés, illetve a használati útmutatóval ellentétes használat következtében keletkeztek.
A jótállás nem terjed ki olyan hibákra sem, amelyek túlzott mechanikai igénybevétel, normál kopás, elemi csapás, természeti katasztrófa, erőszakos rongálás, időjárási viszonyok, szélsőséges vagy szokatlan körülmények között történő használat miatt keletkeztek, illetve a gyártó utasításával ellentétes használat esetén.
A jótállás megszűnik abban az esetben is, ha az áruhoz illetéktelen személy nyúl hozzá, akihez az Eladó vagy a gyártó nem adott hivatalos felhatalmazást.
6.4 Reklamációt az Eladónál postai úton lehet érvényesíteni.
A reklamációhoz mellékelni kell:
a reklamált árut megfelelően becsomagolva, hogy a szállítás során ne sérüljön meg,
a hiba leírását,
a vásárlást igazoló bizonylat másolatát,
a Vevő elérhetőségét.
A reklamációt a reklamált áruval együtt ajánlott küldeményként postai úton kell elküldeni az Eladó címére.
6.5 A reklamáció benyújtásakor az Eladó tájékoztatja a Vevőt a jogairól, és a reklamáció beérkezését követően haladéktalanul, de legkésőbb postai úton vagy e-mailben írásbeli visszaigazolást küld a reklamáció beérkezéséről.
A reklamáció elbírálásának módjáról a Vevőt e-mailben vagy postai úton tájékoztatják:
egyszerű esetekben haladéktalanul,
összetettebb esetekben legkésőbb 3 munkanapon belül a reklamáció benyújtásától számítva,
ha az áru állapotának műszaki értékelése szükséges, legkésőbb 30 napon belül a reklamáció benyújtásától számítva.
Az Eladó legkésőbb a reklamáció benyújtásától számított 30 napon belül dönt a reklamációról, és írásbeli dokumentumot (Állásfoglalást) bocsát ki erről.
Amennyiben ezen határidő letelt, a Fogyasztó jogosult a szerződéstől elállni vagy az árut új termékre cserélni.
6.6 Jogos reklamáció rendezése esetén a jótállási idő a reklamáció időtartamával meghosszabbodik.
Amennyiben a reklamáció törvényes jótállási időn belül áru cseréjével lett rendezve, az új termék esetében a jótállási idő a reklamáció rendezésének napjától újra kezdődik.